donderdag 25 december 2014

1 stof - 3 outfits !

Mijn favoriete ontwerpster heeft weer een nieuw patroontje op de markt gebracht. De Julia sweater voor volwassenen!
Perfect, want het werd hoog tijd dat ik eens iets voor mezelf maakte.

Bij het zien van het glitterstofje in de Stoffenstraat kon ik dit echt niet laten liggen ook al wist ik nog niet wat ermee te maken.
Maar toen ik de versie van de Julia zag met de contrasterende strook op de rug had de stof direct een bestemming gekregen!

Zoals altijd is er een zalige goede handleiding bij dit patroon en zat de sweater op een avondje in elkaar!

Ook al is deze stof voor volwassenen bedoelt, ik vind dat deze ook gaat voor die kleine dochter van mij! En ja, soms mag je ook eens donkere kleuren gebruiken bij kindjes, lekker stoer!
Aangezien ik ook de kinderversie heb van de julia sweater moest ik niet ver zoeken. We hebben een moeder-dochter outfit gemaakt. :-)
Het ventje zegt direct: Tof, maar je gaat dit toch niet samen aandoen he?!
Haha, neen, daar ben ik nu ook niet voor, maar ik kon het toch niet laten.







Uit de resterende stof heb ik ook nog een 2de feestkleedje gemaakt. Een simpel A-lijntje met in het midden een strookje skai en een opvallende rits.
Ik had een beetje schrik dat dit té donker zou worden met een zwarte legging en zwarte cardigan maar het staat haar beeldig!







En zoals beloofd in mijn vorige post krijgen jullie hier nog een aan-foto van het eerste feestkleedje.



Prettige feestdagen iedereen! Geniet ervan met volle teugen!!!



3 opmerkingen:

  1. allemaal even mooi hoor.Zowel de truien als de kleedjes.En idd de stof is ook heel leuk bij je dochter hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een dotje van een dochter heb je! De feestjurken staan haar geweldig! En je Julia's jullie beide ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Zowel de Julia's, als het A-lijntje en de Lotta feestjurk! Ik vind zwart ook heel mooi bij kindjes, mijn dochter staat daar ook goed mee.

    BeantwoordenVerwijderen