woensdag 9 december 2015

De hulpjes van Sinterklaas...

Mama en papa kregen onlangs een brief van Sinterklaas en Zwarte Piet !

"Liefste mama en papa van Free,

Binnenkort kom ik 's nachts weer langs bij jullie !
Die lieve Free wilt toch zo graag een mooie pop, die ligt al klaar in onze zak hoor! 
Samen met haar nieuwe boekentasje!

We hebben het zo druk deze dagen dus wil ik nog iets kleins vragen aan jullie. 

Ik hoor dat Free graag een poppenbedje wil?
Papa, ik weet dat jij les volgt in houtbewerking, kan jij me helpen met het 
bedje? Als Zwarte Piet dat moet maken weet ik niet of het goedkomt ;-)

Mama, jij naait toch zo graag !
Wil jij me helpen met wat kleertjes te maken voor de poppemie? 
Ohja en lakentjes ook graag, anders heeft ze het zo koud!

Jullie zouden mij en Zwarte Piet er heel erg mee helpen!

Vele lieve groetjes

Sinterklaas & Zwarte Piet"

Bij deze werden mama en papa gepromoveerd tot hulpjes van Sinterklaas! 

En hup, we gingen aan de slag!
Papa die maakte op school een heel mooi poppenbedje mét een geheime schuif om al haar kleertjes in te leggen.
En als jij sliep dan kroop mama achter haar naaimachien en naaide ze poppenkleertjes, een slaapzakje en een dekentje.

6 december kwam eraan en alles geraakte net op tijd klaar... We zetten het klaar voor Sinterklaas en Zwarte Piet en zij hebben alles nog mooi versierd met vele koekjes en lekkere chocola!

En jouw gezichtje dat glunderde nogal!!!


       



3 opmerkingen: