dinsdag 1 december 2015

Niet 1, niet 2, maar 3 jurkjes

Wat vliegt de tijd ! Exact een maand geleden heb ik mijn laatste blogpost hier geplaatst...
Maar als jullie nu denken dat ik heb zitten niksen dan zijn jullie verkeerd.

Ons pruts die groeit als kool dus de jurkjes worden kleiner en kleiner, zo ook het kleedje dat ik begin dit jaar mocht maken bij ons Madeline met de hulp van Toertjes & Pateekes.

Vorig jaar "won" ik een prachtig appelstofje bij een online veiling en elke keer ik de kast opentrok viel mijn oog er op, hoog tijd dus om hier mee aan de slag te gaan.
Patronen voor jurkjes heb ik in overvloed maar het basispatroontje van SVDHZ met rimpelrok blijft één van mijn favorieten.

En dankzij Deborah ken ik nog steeds de techniek om mijn printje mooi te laten doorlopen...
Om het mooi bol te laten staan en ook voor de warmte heb ik het rokje gevoerd met een rood katoentje...





Maar dat is nog niet alles.
De laatste tijd verschijnen er in blogland candydress'jes met lange mouwen. In de zomer heb ik al 3 versies van dit patroontje gemaakt (dat kan je hier en hier zien) dus uiteraard ga ik de uitdaging aan om een candydress te maken die winterproof is.
Uit een mislukte jurk (voor mezelf) kon ik nog net voldoende stof knippen en een paar uurtjes later lag er opnieuw een stoere jurk klaar. Jammer genoeg ben ik opnieuw vergeten om de halsuitsnijding aan te passen waardoor deze toch iets te breed is, jammer, hier let ik volgende keer zeker op!

Stof: Madeline de Stoffenmadam
Patroon: Candydress - LMV


Last but not least, een kleedje dat op een uurtje in elkaar zit!
Simpel overslagjurkje met een boordje erbij...

Patroon: geen idee, mogen lenen van een naaivriendin ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten