maandag 30 mei 2016

Yihaaaa!

3 weken geleden zat er een fantastisch briefje in mijn meid haar boekentas!
' Binnenkort is het ons schoolfeest en de schildpadjes mogen als cowboy verkleed komen.'

Yes, mama kon zich uitleven!!!
Zonder al te veel kosten te maken!

Het rokje is gemaakt van een lapje dunne jeansstof met een bijpassende blauwe elastiek.
Om het af te maken heb ik er een wit sierlintje met kwastjes op gestikt.
Zo simpel maar zo mooi! En vooral, ze kan dit rokje nog perfect aandoen achteraf.

In eerste instantie wou ik een geruiten hemdje maken hoewel ik daar niet voor stond te springen. Een hemd, het blijft toch een knelpunt! Die kraag, die knoopsgaten, dat prutswerk... Neen dankuwel...
Eerst eens een kijkje genomen bij Next Direct en ja hoor, hét perfecte hemdje voor amper €7! Yihaa!!!

Tot slot heb ik een oude, versleten jeansbroek gebruikt om een echte cowboy-vest te maken!
Ik ben begonnen met  het gratis patroontje van de zsazsagilet (Mme ZsaZsa) maar heb wel enkele aanpassingen gedaan.
De onderkant van het voorpand werd in een scherpe hoek geknipt en de armsgaten werden iets groter gemaakt. Om het af te maken nog een zakje erbij en het kwastjeslint maakte het helemaal af!
Waar een oude jeansbroek al niet goed voor is!

Mama blij, dochter blij én juffrouw blij! Ze stond te blinken op het podium, jammer genoeg hebben we daar nog geen goede foto's van maar ze heeft het super gedaan!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten