woensdag 5 oktober 2016

Polkadot Moiano

Gisteren vertelde ik al dat ik grote projecten op mijn todo-lijstje had staan tijdens ons naaiweekend.
Als eerste was er natuurlijk de Blueberry Bag maar als tweede project wou ik opnieuw een jas maken.

Vorig jaar maakte ik voor de eerste keer de Maëlle als tussenseizoen jasje tijdens ons weekend. Heerlijk dat je dan de tijd hebt om aan één stuk door te werken en na enkele uren het eindresultaat al kan bewonderen.

Dat het een opnieuw een tussenseizoen model zou worden stond definitief vast toen ik enkele previews zag van het nieuwe patroon bij Compagnie-M. Ik wacht vol ongeduld op haar release om daar een winterjas van te maken!

Ik kwam voor deze jas al snel terecht bij de Moiano van Straight Grain. Eigenlijk is dit model bedoelt als zomerjasje maar met een dikkere buiten- en voeringstof moet dit zeker ook voor die eerste koude dagen gaan.
Deze jas heeft echt alles wat ik wou! Een rits zodat ons meid zelf haar jas makkelijk kan opendoen, leuke zakjes (ik koos de paspelzakken) én een kap. Dat heb ik wel gemist bij haar Maëlle vorig jaar.
De handleiding van Straight Grain is zo duidelijk dat ik zonder problemen de jas kon maken!
Enkel de kap heb ik 2x gemaakt. In eerste instantie wou ik een tunnel toevoegen om de kap te kunnen opstroppen met een koordje maar mijn buitenstof wou niet meewerken. Na een nachtje erover te slapen heb ik gewoon beslist om de kap opnieuw te maken en wat ben ik daar blij om! Ze blijft ook mooi staan dus dat koordje was niet nodig.

Onlangs ging ik naar een stockverkoop van Cora Kemperman naar aanleiding van haar faillissement en zag daar een zalige stof met grote polkadots. In eerste instantie heb ik de stof voor mezelf gekocht maar wat ben ik blij dat ik ze gebruikt heb voor ons meid!
Dikke merci aan Sofie voor de tip om rood als accentkleur te gebruiken. Zelf zou ik nooit voor rood kiezen maar wat een resultaat!
Als voering zag ik in de Stoffenstraat een knalrode pique met bolletjesreliëf liggen! Ideale kleur, ideaal reliëf én een beetje warmer dan een gewoon katoentje, snel gekozen dus!
Rond de kap en de mouwboordjes voegde ik rode paspel toe, een rode rits en rode knoopjes maken het geheel af.

Voor de foto's ging ik niet ver... De tuin van Bobonne en Pépé ligt er zalig bij in dat herfstzonnetje en de nichtjes die hebben ervoor gezorgd dat ik leuke, spontane foto's kon maken! Heerlijk!





















7 opmerkingen:

  1. Echt een keitof jasje!voel ik mij toch ook wel een beetje trots over je jasje zeg (zonder er iets aan gedaan te hebben ;-) ) en spijt dat die stof er niet meer was want anders had ik eenzelfde jasje gemaakt!:-D
    Toch zo een leuk model van jas hè, het feit dat het zo wat bol staat is uberschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he, ben er ook super content van!!! Heel blij dat je me over de streep hebt getrokken voor de stofkeuze en het rood! En heb nog een hele lap over dus als je interesse hebt ;-)

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. Waaw, jij bent er daar nogal tegen gegaan blijkbaar! Heel mooi😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waaw, jij bent er daar nogal tegen gegaan blijkbaar! Heel mooi😍

    BeantwoordenVerwijderen